sarariekkinen

Jean-Pierre Barda & Robert Preston

Publicerad 2012-10-09 17:57:26 i Min vardag

Hej!
Nu har jag tid att utveckla mitt konstiga inlägg igår! Det är såhär att just nu pågår L'oréal Proffessionells höstturné med Jean-Pierre och Robert och L'oréals färgtekniker. Dem åker runt till olika städer (bl.a. Göteborg, Linköping och Stockholm) och visar upp sin höstkollektion. Igår var dem i Linköping för sin show och jag och några till ur klassen fick chansen att assistera dem under två dagar.

Det började i söndags då vi var på vår skola för att färga in och klippa modellerna. Där fick vi hjälpa till med att färga, schamponera och liknande. Sjukt lärorikt att få se hur dem arbetar!

Igår utfördes inga kemiska behandlingar, då var det endast förberedelser och styling inför kvällens show. Vi fick bl.a. hjälpa till med att förbereda modellernas frisyrer (t ex platta,locka,lägga upp på spolar). Jag själv stod och gjorde 8lockar med en special tång som endast finns i Paris (!!!!) i stort sett hela dagen.

Jag har under dem här heldagarna med dessa proffsfrisörer lärt mig väldigt mycket. Eller jag har åtminstone inspirerats något otroligt inför framtiden! Vilken motivation man fått för att verkligen ge allt och försöka komma så långt man bara kan. Deras jobb är lätt något jag skulle vilja jobba med i framtiden. Trots allt det hårda slitet var det sjukt kul.

Jag hann inte ta så många bilder på själva modellerna eller runt om. Men jag ska se ifall jag kanske kan låna några från Linnéa eller någon annan i klassen som också var där. Vissa modeller var helt galet snygga!

Jag har iaf en gruppbild på oss som vi tog efter visningen. Svävade på moln där blandat med all trötthet efter dessa två intensiva dagar. Sjukt glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Riekkinen

Hej! Jag som driver den här bloggen heter Sara och jag bor i en liten stad som heter Motala. Jag läser till frisör i Linköping, så i min blogg kommer det ibland upp lite frisyr-och produkttips. Annars skriver jag mest om min fritid som består av shopping, fest, vänner och lite fotboll. Hoppas ni gillar min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela